Sveiki smile_mini.gif . Laigan nesagaidījis 50 komentārus vēl iepriekšējā tēmā, kā solījudarīt, jau uzrakstu nākamo RSL (Runescape leģendas) rakstu smile_mini.gif . Īstenībā, man ideja bij rakstīt par kautko pavisam citu, līdz brīdim, kad kāds cilvēks vērsās pie manis un gribēja uzzināt, kā tad vispār Andrew izdomāja veidot Runescape. Nu, jā cilvēki grib zināt, protams man jāsniedz viņiem šāda informācija :p. (Andrew Gower ir Runescape veidotajs ja gadījumā to vēl kāds nezināja).

Domāju interesantākā intervija, no visām (tagad jau 3 lol) intervijām, ko esmu šeit publicējis. smile_mini.gif Pārbaudat, vai ir maisiņš, kur nokārtoties, ēdiens un dzeramais, jo no datora jūs atrauties nespēsiet biggrin_mini2.gif . Izbaudiet.

Es: Kā tu izlēmi veidot Runescape un kā šī spēle ir attīstījusies laika gaitā?

Andrew: Esmu interesējies par spēļu kodēšanu, jau kopš septiņu gadu vecuma. Es arī bieži tās spēlēju ar brāļiem un tēvu. Patika Dungeons & Dragons.

Kad iestājos universitātē atklāju Teksta balstītas "MUD" spēles, jeb "Multi user dungeons". Mani fascinēja fakts, ka šadas spēlēs reizē var spēlēt vairāki cilvēki un kad tu pats nespēlēji tā netika "nopauzēta", bet viss turpinājās. Šī iemesla dēļ es sāku veidot pats savu, teksta "MUD" spēli, bet tajā laikā daudzi tās veidoja un es sapratu, ka manējā nekad to starpā neizcelsies. Es sāku meklēt veidus, ka es varētu likt manai spēlei izcelties, un, protams, šis veids bija izveidot labākas grafikas, kā citām spēlēm.

Savā spēlē es centos ielikt labāko ko no teksta "MUD" varēja izvilkt. Es to dari tīri hobija pēc. Es pie tā strādāju, ar pauzēm, jau ļoti ilgu laiku... Un 3 vai 4 reizes esmu sācis visu tikai no sīka uzmetuma. Beidzot, pirmoreiz es palaidu publiskai spēlēšanai, savu pirmo, pilnvērtīgo, spēles versiju, 2001. gadā, kad es pabeidzu universitāti. Mans plāns bija spēli ļaut spēlēt bez maksas, bet pelnīt naudu caur reklāmām. Diemžēl, kad dotcom bubble sagruva, naudas pelnīšana caur reklāmām sagruv un man vairs nebija iespēju samaksāt par spēles serveriem.

Tas bija ļoti smagi, jo nedēļu atpakaļ biju iegādājies trīs jaunus, lielus serverus spēlei, un tagad biju palicis novārtā, bez iespējas par tiem samaksāt. Es ātri sāku lūgt ziedojumus no cilvēkiem manā spēlē, bet vēlāk sapratu, ka vākt naudu tādā veidā nebija labi...

Šajā laikā Maksas spēlē Runescapā iznāca, ar jaunām iespējām, tikai priekš memberiem. Protams, kad visā iesaistās maksāšana, viss arī kļūst daudz sarežģītāks. Es sapratu, ka man vajadzēs reklamēt savu spēli, lai varētu to izmantot kā biznesu.

Es biju ļoti izmisis toreiz, jo nespēju atļauties spēles veidošanu un uzturēšanu turpināt un bez naudas ievākšanas no memberiem visa spēle un smagais darbs paliktu kaķim zem astes. Turklāt nebija jau arī tā, ka mēs memberiem ļoti daudz piedāvātu, varbūt tikai par kādiem 10% vairāk nekā bezmaksas spēlētājiem.

Būtībā, vispirms mēs aprēķinājām, cik maksātājus mums vajadzētu. Un mums vajadzēja 5000 maksājošu spēlētāju. Par laimi, mēs jau pirmajā stundā sasniedzām 2000 maksātājus un 5000 cilvēki maksāja jau pēc nedēļas. Tagad mēs varējām investēt spēlē, un jo vairāk mēs investējām, jo ātrāk tā attīstījās.

Es: Kā jums šķiet, kas ir tas galvenais faktors spēlē, kas jums palīdzēja sasniegt miljons memberu latiņu?

Andrew: Es domāju, tas ir tāpēc, ka mēs spēli regulāri paplašinām ar jaunām lietām, ienesot spēlē jaunās lietas un arī uzlabojot tās. Tas ir interesanti, jo ar katru uzlabojumu mēs redzam spēlē cilvēku skaita pieaugumu, gan memberu ziņā, gan vispārējā cilvēku spēlētāju ziņā.

Bija milzīgs reģistrēto cilvēku skaita pieaugums pēc mājuc elšanas (construction) prasmes pievienošanas. Es domāju tas, ka mēs ļoti bieži, ko jaunu veidojam un ļaujam cilvēkiem to izbaudīt ir tā atslēga, kāpēc mums ir tik daudz reģistrētu cilvēku. Cilvēkiem arī patīk, lasīt, ka būs, kas jauns un nepacietīgi gaidīt to.

Es: Vai jūs plānojat izmantot to pašu spēles dzinēju (engine) arī turpmāk, jeb tur ārā ir jauni, daudz labāki?

Andrew: Mēs plānojam izmantot to pašu spēles dzinēju. Mēs esam ļoti apmierināti ar tehnoloģijām, ar kurām mēs strādājam un tās mēs izmantojam netikai Runescape veidošanai.

Es: Vai vari nedaudz pastāstīt par reklamēšanos ar "Wildtangent", kā tas ir palīdzējis, vai uzlabojis kompāniju?

Andrew: Mēs pavisam nesen ar to esam sākuši sadarboties. Bet protams, reklāmas ir svarīga lieta visā ko mēs darām. Agrāk reklāmas bija mūsu vienīgais ienākumu avots, un šodien tās mums palīdz uzturēt bezmaksas spēles variantu. Protams bezmaksas spēle mums arī ir ļoti svarīga, jo tā piesaista jaunus spēlētājus un iepazīstina tos ar šo spēli.

Es: Kādi ir JAGEX plāni nākotnē? Vai jūs plānojat palikt pie internetpārlūka spēles tipa, vai pat domājat izpausties arī savādāk?

Andrew: Mēs esam ļoti apmierināti ar šādu spēles tipu, bet protams vienmēr domājam kā izpausties. Piemēram full-screen spēles iespēja. Laigan mēs negribam aiziet no tā ko jau esam sasnieguši, un šāda tipa spēlei joprojām daudzi pieķerās.

Paldies, ka lasījāt wink_mini.gif . Kā jūs zināt, Andrew, pateicoties Runescape, ir viens no Anglijas bagātākajiem cilvēkiem, un viņš ir biznesmenis. Bij daudz gudri jautājumi, kurus izgriezu, saistībā ar biznesu. Atstāju pāris interesantākos. smile_mini.gif

"Sandface" productions, Strelis.