Ievads:

The Mahjarrat ir viena no Runescape visilgāk pastavošajām tēmām. Atšķirībā no daudziem Runescape kvestiem, tā nav balstīta tikai uz kvestu sērijām; daudziem no Mahjarrat ir pašiem savs individuālais dzīves stāsts, biogrāfija. Pirmais pavediens par Mahjarrat Runescape parādījas 2002. gada sākumā, kad es mājaslapā uzrakstīju Runescape pasaules vēsturi. Šādi es pirmo reizi iztēlojos Mahjarrat.

Toreiz lielākā daļa no Runescape kvestiem bija vienveidīgi un to stāsti bija līdzīga garuma, taču mēs redzam, ka ir nepieciešamība priekš stāstiem, kas ietu uz priekšu un attīstītos. Man bija vēlme, pēc kaut kā ļauna, spēcīga un arī inteliģenta, lai Runescape dēkaiņiem radītu pastāvīgu pretinieku. Starp daudzām cēlām fantāzijas radībām, liči šķita vispiemērotākie. Atgriežoties atpakaļ laikā, kad es pirmo reizi sarakstīju Runescape vēsturi es iedomājos Mahjarrat kā dzīvos miroņus - burvjus.

Mana ideja par to, kādi Mahjarrat varētu būt, ir radušās jau labu laiku atpakaļ, es domāju, ka viņiem vēl joprojām ir manis iepriekš minēto būtņu īpašības: Viņi ir burvestību izmantotāji, izskatās pēc skeletiem un tiecas pēc varas pār nemirstīgajiem. Šī ir vieta, kur līdzības vairs nepastāv. Mahjarrat nav tehniski nemirstīgi, drīzāk atkopjot viņu pašu līķus viņi ir uzzinājuši veidu, kā neļaut sev nomirt pirmajiem. Mahjarrat ir rase, kuriem ir savi likumi un savs skatījums uz visu, tie nav nemirstīgi cilvēkveidīgie, un viņi nāk no šausmīgas un tālas pasaules.


 

Iepazīstinot ar Mahjarrat:

 

Pirmais kvests, kas aizsāka visu sēriju un pašu Mahjarrat ir – Temple of Ikov – iznāca 2002. gada vasarā un tas mūs iepazīstināja ar Lucian. Tas iekļāva to, ka pirmais kas bija jāpiemin bija Zamorak, kas bija pieradis būt par Mahjarrat un iepazīstināja ar faktu, ka Lucian bija nācis pakaļ vareniem artefaktiem, kas viņam bija nepieciešami, lai viņš varētu sekot pa pēdām Zamorakam un kļūt par dievu. Rakstot šo kvestu, es nācu klajā ar jaunu ideju - Stone of Jas, kuru nebija vispār doma spēlē ieviest vēl tuvākos sešus gadus.

Atskatoties pagātnē, tagad es tā beigas būtu izveidojis mazliet savādākas. Manā prātā bija, ka vajag dot izvēli - palīdzēt Lucien vai nostāties pret viņu, kas izmainītu to, kas notiktu tālākajos kvestos. Taču, kad man bija ienācis prātā stāsts par nākotnes kvestiem, tas tomēr drīzāk atsaucās par to, ka Lucien iegūst Staff of Armadyl, tāpēc mana izvēle bija, lai jūs noteiktu tā beigas. Mahjarrat agrākajos kvestos bija vājāki, kas bija veidots apzināt, jo toreiz augsta līmeņa spēlētāju nebija daudz, un daļēji arī tāpēc, ka es vēl īsti nebiju sapratis, cik daudz draudu es viņam gribēju radīt.

Neilgi pēc tam tika atklāti vairāki Mahjarrat, Hazeel Cult un Fight Arena kvesom. Tajā laikā Khazard un Hazeel vēl netika dēvēti par Mahjarrat. Tas bija, tāpēc, ka Mod Tom nebija paredzējis viņus kā Mahjarrat, viņam šim kvestam vienkārši vajadzēja kādu nelieti. Lai nu kā, tomēr vēlāk mums pasaulē bija nepieciešami vairāk Mahjarrat un tā vien šķita, ka šiem abiem tēliem bija daudzas šai rasei raksturīgās īpašības, it īpaši Khazard ar savu skeletgalvu, kas jau tik pat kā bija Mahjarrat.

Desert Treasure iepazīstināja mūs ar Mahjarrat vārdā Azzanadra, viņš bija pieminēts, kā Armadyl aizbildnis, taču mums īstenībā nebija nojausmas par to, kas viņš bija un īstenībā būs. To mēs sapratām tikai tad, kad bijām jau uzrakstījuši kvestu. Mod James iepazīstināja mūs ar dažām pārmaiņām, kas nedaudz pamainīja oriģinālo Mahjarrat šajā kvestā. Šī bija pirmā reize, kad mēs izlaidām Mahjarrat, kā sabiedroto Zarosam un palīdzējām izveidot jaunu Mahjarrat. Šī bija arī pirmā reize, kad mēs atklājām, ka Mahjarrat nebija acīmredzams viltvārdis.


 

Kļūstot organizētiem:

 

Jums varbūt bija nojauta, ka pat līdz šim brīdim mēs šim visam nebijām izveidojuši kārtīgu sižetu. Tas ir tāpēc, ka visu laiku, mēs bieži vien centāmies izveidot interesantus uzlabojumus priekš mūsu spēlētājiem, biežāk, nekā plānojot ilgtermiņa stāstu biogrāfijas.

Lai nu kā, taču mūsu izstrādātāju loks strauji pieauga, kas savukārt nozīmēja, ka pie stāsta varēja strādāt vairāk un dažādāki cilvēki. Taču tas arī radīja zināmas problēmas, proti, radās nesaskaņas un pārpratumi, stāsti tika virzīti dažādos nepareizos virzienus un mūsu idejas netika ievērotas/turpinātas. Tāpēc es 2005. gadā sāku vairāk saglabāt un atklāt citiem manus stāstu plānus, kā arī, piemēram, es apkopoju visu profesionāļu dokumentus un pierakstus no Runescape izveidošanas pirmā gada līdz pat šodienai, kas sevī iekļāva sava veida informācijas sajaukumu, un no kuras varēja rast priekšsatu par to, kas jau ir ticis izveidots, kā arī tas apkopoja dažas manas idejas, ko es domāju izlaist vēlāk. Tādējādi tas pārtrauca pārpratumu rašanos.

Kad pienāca laiks dokumentēt – savākt informāciju par Mahjarrat, es vēlējos radīt risinājumu nepabeigtajām beigām un nepilnībām. Par piemēru, varenajā Mahjarrat stāstā tika minēts tas, ka viss virzās un ziemeļiem. Un mēs nonācām pie slēdziena, ka viss virzās uz ziemeļiem – tātad Wilderness, un šī vieta noteikti būtu vispiemērotāka Mahjarrat, jo kā jau mēs zinām viņš tika veidots kā ļaundaris. Tas mūs savukārt virzīs arī turpmāk tālāk šī stāsta tālākajai īstenošanai.


 

 Mahjarrat izskats:

Kārtējā problēma bija tā, ka Mahjarrat nebija konsekvents izskats. Hazeel un Azzanadra neizskatījās, tā, kā tas bija paredzēts. Es nolēmu, ka galvaskausa galvas būs viņu noklusējuma/parastais izskats, taču viena no viņu spējām vēl pastāvēja – viņi varēja mainīt izskatu. Tad es nodrošināju šo iespēju Enakhra’s Lament, kas bija izstrādāšanas/attīstības stadijā tolaik.

Pagaidām While Guthix Sleeps ir pats episkākais Mahjarrat kvests. Šis ir tas retais kvests, ko es biju plānojis izveidot bez neviena cita palīdzības, tā kā Luciena plāns, lai kļūtu par dievu bija stāsts, kas sēdējis manā galvā jau gadiem. Es jau biju izveidojis/saraksti „teaser” iesaistot Movario un Darve, kā jau biju paredzējis. Beigu beigās lielu daļu šī kvesta sižetu sarakstīja Mod Tytn. Viņam izdevās iekļaut man nepieciešamo galvenos kvesta punktus, taču pievienoja arī pietiekami daudz ko no sevis.

Četrus „Mysteries of the Mahiarrat” kvestus 2009. gadā bija domāts izlaist kā apakškvestus, kas kopā veidotu vienu kvestu līdzīgi kā Recipe for Disaster. Man tā bija iespēja Runescape piedzīvojumu meklētājiem vairāk atklāt Mahjarrat īsto dabu.


 

Kas ir nākamais aiz Mahjarrat:

Tātad kas ir nākamais aiz Mahjarrat? Nu, šis mani ienes kvestā, ko es izstrādāju pašlaik. Mēs nonāksiem pie kvesta, kur notiks īpašs rituāls! Ir grūti runāt par vēl neizveidotām lietām. Bet es tomēr pamēģināšu:

Es rakstu stāstu priekš „Ritual of the Mahjarrat”, kurā man bija kopā jāsavieno dažādi elementi, taču te beidzot gandrīz visi Mahjarrat sanāks kopā. Tas man bija diezgan interesants izaicinājums, jo es par Mahjarrat biju uzrakstījis daudz vairāk nekā visi pārējie kopā. Taču nedomājat viss, ka es šo kvestus izveidoju viens, jo tad to izveide būtu daudz ilgāka.

Patiesībā sakot, viss ir aizgājis tik tālu, ka es nevaru cerēt, ka man tomēr izdosies salikt visus izstrādātāju darbus kopā un salīmēt tos kopā vienā kvestā. Es noteikti varu apgalvot, ka beigas kvestam nebūs ideālas.

Ko es vēl varētu pastāstīt jums par nākošo kvestu, lai es neizpaustu par daudz?

  1. Tur būs dažu Mahjarrat nāves. Spēlētājiem gan nebūs teikšana tajā, kurš mirs un kurš nē, jo tad man būtu vēl lielāks juceklis kā dodot izvēli Temple of Ikov kvesta beigās.
  2. Atlīdzībā varēs saņemt noderīgus burvju piederumus
  3. Atlīdzībā varēs saņemt lietas, kas dažās gadījumos varēs būt noderīgi lokšāvējiem.
  4. Tu uzzināsi daudz vairāk par Runescape vēsturi, tai skaitā svarīgas lietas par Trešo gadsimtu.

Stāstā būs daudz cīņu. Es netēmēju uz to, lai tas būtu grūtāks par Nomad, jo es vairāk esmu ieinteresēts, lai citiem kvests būtu sižetiski saturisks un interesants. Tajā būs arī puzles un daudz pētīšana.


 

Manas domas par šo Paul ierakstu: Rakstot šo rakstu, es uzzināju ļoti daudz kā jauna. Nereti daudzi domā, ka kvesti nav nekas, bet īstenībā tas vienmēr ir kaut kā turpinājums un viss Rūnstiegrā ir saistīts. Nav nemaz tik viegli izveidot un laist klajā kvestus, jo tam nepieciešams liels prāta darbs un izdoma. Lai jūs patiešām šo spēli izprastu un saprastu, jums tajā ir jāiedziļinās un jāizprot stāsts.

Laboja throttle, labots 2x